Gårdagen och dagen.

Igår var en lång dag, skulle ringa och ändra tid till tandläkaren, kunde inte den tiden i slutet av juni som dom gav mig. Då fick jag en tid igår då det var någon som avbokat! Jasså TACK usch dyrt.....

Tommy hade hand om Alvin undertiden, han hade varit VÄLLLDIGT grinig under dagen och VÄGRADE att sova, grät sig till sömns och vaknade 10 min senare.
Stackars lite något är fel tänkte jag, han har bajsat grönt i några dagar (vilket ska visa på att han inte får i sig den feta mjölken) Och jag börjar få "Förlite" mjölk, han åt och sedan var han inte mätt. Hur går det ihop har ju haft för mycket hela tiden innen. KONSTIGT.
Nåväl pratade med BVC hon som sa till mig att vänta med att ge honom mat för hans viktkurva sköt i höjden, och hon som sa att han är för glupsk.
 
Jovisst kan jag med tänka mig det, men det kan inte vara så att min mat inte är så mycket näring i?
Åter igen till saken hon sa till mig igår att jag ska amma från båda till honom så han får äta mer.
Han är i tillväxt fasen som man kommer i när man är runt 6 veckor. Men Alvin är bara 3 veckor ju.
Ok summan av kademumman.
Förra gången: Mata mindre och vänta längre emellan.
Denna gången: Amma så ofta och mycket du kan!

Nåväl igår efter hela dagen med gråt och att man såg att han var hungrig efter att han ätit, sen vaknar han varranan timme på natten och gallskriker för han är hungrig och när han är hungrig då ska det gå SNABBT.

Jag bestämde mig när Tommy åkte att nu skiter jag i vad alla säger och vad BVC har sagt utan går efter mina egna instinkter som mamma. Vilket har visat sig verka rätt.

Jag gav honom NAN på kvällen han sov 4 timmar i sträck somnade direkt nöjd och med ett leende på läpparna! Min älskade snutt var mätt, han vaknade efter 4 timmar, gnydde lite med kunde hålla sig till tåls tills han fick nästa flaska! MUMS han åt inte mer än 100 men blev super mätt på det, min mat äter han säker 200 av utan att bli mätt.

Ja nu sover han gott i vagnen, men jag ammar ju honom nu på dagen. Bara på natten när han hela tiden somnar vid bröstet som jag ger honom tillägg så länge, i fall jag inte märker att han behöver det på dagen.

Win win säger jag bara.

Nåväl idag är man lite nervöd för kl 15 blir det ju ultraljud på prinsens hjärta.

Updaterar senare!

TOmmy frågade mig igår när jag kom hem från tandläkaren 1,5 timme senare, hur fan jag orkar med när han bara skriker konstant.

Så skönt att han reflekterat över det, för det ger mig ännu mer styrka att tampas igenom detta.

Det tar på krafterna men hade inte klarat det utan min man!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0