Mjölkallergi?

Jo idag var vi på BVC för vägning och mätning.
Prickarna jag sagt till om nu i över en vecka har visat sig vara troligen mjölkallergi, grattis det som jag trott från början.
Det började med lite prickar och idag har han hela ansiktet och skallen och nacken! Jag ringde BVC i går och prata med dom för då hade han kliat sig i huvudet hela natten, satte sockar på händerna på han så han inte skulle klia sönder hela sig själv, men han hittar andra sätt att klia sig på genom att gnugga sig över allt med ansiktet.
Men då sa hon på BVC (inte alvins sköterska utan en annan) att det är värmeutslag trodde dom. Jo det har alla sagt men va fan det har inte varit varmt och utslagen blir bara värre. Men vill ju inte säga till dom att jag tror det är mjölkallergi i tron att jag ska låta som jag är hypokondriker för min son!

Nåväl träffade vår sköterska idag och hon tittade på han och bekräftade det jag misstänkte.
Så nu ska vi prova mjölkfri ersättning från apoteket, första gången får vi betala själva och visar det sig att det är det och att han blir bättre nu under denna veckan så kommer han få det på recept.

Nu kostade det 229 kr! DYYYRT! Usch! Nåväl bara han får bort detta stackaren lider med honom!

Nåväl idag var han 58,7 lång vägde 5445g och huvudet var 39,6 i omfång! Min stora lilla man <3<3<3 Älskar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0