Nu så!

Ja nu ha det gått några dagar sen vi fick den lille Mattis. Första dagarna va katastrof då han ej ville sova på nätterna ALLS. Jag va som en Zombi. Fram tills han var 3 dygn gammal. Nu sover han oftast på natten i natt fick vi 5 timmar och sen amma lite sen 2 timmar till så jag ska inte klaga. Alvin är jätte duktig kille, är nyfiken på lillebror, men det va han inte från början då tyckte han bara vi hade tagit hem en jobbig docka som fick använda napp. Det är ju bara Alvins som får använda napp ju! Så efter ett par gånger när man hittat Alvin med bebisnapp då han snuvat den när vi vänt ryggen till, så verkar han ha accepterat detta lilla knytet. Dom vaknar inte av varadra, även om Alvin bammar med leksaker eller busar och skriker så vaknar inte bebis och även om bebis gallskriker och sånt så berörs inte Alvin eller vaknar. Kund haft det värre med andra ord. Alvin fick en fin födelsedag i lördags, men blev nog lite mycket med alla människor, men när han tyckte det var för jobbigt så begav han sig bara till farmor och farfar eller daniel och therese som han träffat mest och känner trygghet hos.


Förlossningen:

Förlossningen gick snabbt och bra, kom in för igångsättning i måndags kl 8:00. Läkaren va inställd på att jag inte skulle bli igångsatt för hon trodde att jag inte var mogen där nere till det eftersom jag mindre än en vecka innan va totalt omogen tapp mm.
Men när hon kollade så var jag öppen 3 cm, så dom valde att ta hinnan och sätta värkstimullerande dropp. Det tog lååååång tid innan värkarna kom, men kl 13 ungefär började dom bli lite jobbigare så då fick jag börja med lustgas. Jag och Tommy gjorde en vadslagning innan allt började Tommy trodde jag skulle föda vid 19-20 tiden jag sa mellan 15-16. Minuterna närmade sig 15 och jag sa nähä Tommy jag får nog erkänna att du vunnit. MEN 14:50 så undersökte dom mig 5 cm öppen, dom skrev in allt, så PANG 15:10 skriker jag att nu kommer han! Dom sa nä vi undersökte dig precis, så kollade dom ner på mig och barnmorskan sa till få hit stolen han är på väg. 15:18 hade jag en liten gosse på magen! ALLT släppte all värk allt!

Allt gick skit bra, och inte hade jag ont efter... ALLS... Jag hoppade upp ur sängen, förvänta mig att det skulle göra skitont att kissa men kändes ingenting. Blödde knappt och mådde riktigt riktigt bra. Vi fick ett familjerum tills dagen därpå då vi åkte hem med en fullt frisk pojke.

MEN ingenting ska vara för bra här i mitt liv har jag märk, något gott ska ha något ont med sig. Igår kl 4 vaknade jag av att jag hade ont i magen, precis som man ej kissat på väldigt länge. Gick ner och kissa, och värken tilltog. Tog mig panodil, för jag kände igen smärtan från att jag hade fött Alvin, då sa dom att det var njursten. Men hade jag åkt upp till förlossningen när jag hade den värken med Alvin i stället för Akuten så hade dom sett det dom såg igår.

Efter flera timmas värk och inget hjälpte och febern steg så åkte jag inte till förlossningen igår. Fick sitta och vänta på läkaren i 2 timmar. När dom väl kom så brast jag ut i tårar då jag hade så fruktansvärt ont och hade suttit där inne så länge på en trästol och väntat.
Hon tog mig på allvar och kollade mig. Där konstatera dom på att jag hade rester kvar från fosterhinnan som hade fastnat på något sätt, samt hade jag livmodersinflammation! Jag fick valet att sövas och få skrapat bort resterna eller att ta det smärtsamma sättet och låta dom försöka göra det när jag var vaken och ingen smärtlindring eller bedövning. Nej jag vill inte sövas eller vara ifrån min familj. Det blev att hålla Tommy i handen och låta dom göra det vaken. AJ, men dom fick bort det, och värsta smärtan släppte lite. Så nu går jag på 2 olika antibiotika kurer och idag känns det redan bättre.

Ska skicka upp lite foton här. Titta och njut.

 

 
 
Dom 3 sista är Alvins födelsedag!

Kommentarer
Postat av: Sandra och Moa

Så söta dom är båda två.

Svar: Ja ena lik pappa andra mamma :D
T-One

2013-04-29 @ 20:06:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0