Orkar ej

Ja vad har hänt sen sist.
har tagit några bilder i det fina vädret.
Först kan jag skicka upp en bild på fina byxerna Alvin och bebis fick av faster Ulrika.
Byxerna är cheap monday eller hur det stavas:
 
Sen fick bebis en pressent från farmor och farfar:
 
 
Sen har vi två olika bilder från underbara vädret med underbart objekt att ta foto på:
 
Så då va dom bilderna ute, Alvin försöker få tag på datan här, samtidigt som han dansar och lyssnar på Astrid Lindrgrens olika låtar. Han älskar att skaka rumpan min lillfis.
Envis är han med och blir arg när han inte får som han vill då slår han oss. Grrr, ja nu är det uppfostra som gäller.
 
Vad ska man säga om bebis nr 2, händer inte så mycket där, är oerhört less på värkar och värk. Börjar bli otroligt less på sjukvården med gärna min BM. Är det inte det ena så är det det andra. Hon har sagt fel 2 gånger hur lillbebisen ligger, nu sist när jag va på förlossningen så konstaterade dom ju att han lagt sig rätt, men pointera att du ska säga till din bm att göra ett ultraljud så man ser att huvudet ligger ner så vi och du slipper akut kejsarsnitt när det väl är dax, det är värre både för barnet och mamman, ja jag ringde i torsdags för att få tid till min BM och sen skulle jag ha tid till läkare (då min BM inte kunde hjälpa mig att gå igenom smärtlindring inför förlossningen, för förra gången blev det så hastigt när jag skulle föda Alvin för då kunde jag bara få morfin och jag tål inte för mycket morfin, resultatet blev att jag knappt minns förlossningen bara smärtorna.
Jag ville inte vara så orförberädd denna gången.) Nåväl BM ringde INTE upp, så igår fick jag ringa ännu en gång, ja då ringde hon upp efter att hennes kollega fick gå in och säga till henne att ringa upp direkt.
Jag tog upp det med att jag behöver en tid till henne vilket jag fick, sen tog jag up att ni måste göra ett ultraljud denna gången och se så den verkligen ligger rätt. Nä varför det säger hon då, så sa jag igen som dom på förlossningen sa. DÅ säger hon jag känner ju efter hur den ligger ändå så är jag osäker hur den ligger så kan vi låna läkarrummet och be en av Barnmorskorna som kan ultraljud göra ett. WTF varför hela tiden gå emot vad som sägs, varför fortsätta, hur ska jag kunna lite på vad HON säger om hur bebis ligger? Inte nog med att man blev idiotförklarad av förlossningspersonalen pga hon är slarvig och dom bara trodde vi ljög sist om blandannat att hon sagt hur bebisen låg och även om att hon hade gjort en undersökning av limodertappen (vilket hon ej skrivit upp utan hon hade då skrivit att hon gjort ett ultraljud) Så då va vi idioter och nu ska jag lita på hennes kunskap om bebis ligger åt rätt håll eller ännu en gång ligger i säte? Började gråta igår för det blev för mycket, orkar verkligen inte mer sånt här skit nu och är mycket medveten om att även denna troligen går över tiden, så att ha pinvärkar, och värk i ryggen och må så dåligt som jag verkligen mår av och till av allt detta ovetande och hoppande och svinka förtroende så håller jag snart på att falla samman. Skulle ju få en läkare tid mot min ryggvärk och smärtlindring inför förlossningen men det är ju bara ett minne blott.
 
Nä nu har jag klagat för mycket, hoppas ni alla får en fin dag. Ska ta mig en promenad eller 2 senare, inte speciellt långa men behöver få luft sol och lite glädje här så man kan få vardagen att gå

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag hade bett om en ny bm, och berätta hela situationen och hoppas att den är bättre..

Svar: Hade det varit i början eller mitten av graviditeten så hade jag nog bytat. Bytade ju barnmorska i början för vi inte gick ihop. Men med närmre eftertanke så kanske hon var betydligt bättre på sitt jobb än denna. Hon menar på att hon inte känt fel på bebisen utan den har hunnit vända sig på dom 2 timmarna det tog från att jag var där till jag var på förlossningen blandannat. Sen har jag inte ifrågasatt henne ang varför hon skrev in att hon gjort ett ultraljud när hon gjorde en varginal undersökning. Ska väl bara träffa henne ma typ 2 gånger till och får hoppas bebisen på något sätt vill ut innan.
T-One

2013-04-03 @ 09:18:14
Postat av: Lotta

Jobbiga tant.
Men du, nu var det ett tag sedan du skrev, har bebis kommit? :-)

Svar: Nopp ingen bebis ännu :-)
T-One

2013-04-05 @ 14:42:15
URL: http://nattstad.se/TeamCaz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0