Alla vändningar.

Ja i bland undrar man hur allt blir som det blir?
Alvin var hos sin Farmor och farfar i natten till idag. Tommy och jag kollade farmen finalen sen sov vi. På tisdag har jag inplanerat möte med läkaren ang igångsättning och smärtlindning inför förlossningen.

MEN i morse när vi satt och åt frukost så fick jag flimmer framför ögonen 2 ggr och blev alldeles yr. För att utesluta havandeskapsförgiftning så ville förlossningsavdelningen att vi skulle kolla in och ta kisseprov och blodtryck.
Allt var bra sen skulle vi träffa deras läkare med och hon sa allt såg bra ut och försökte hitta en anledning till detta. Och så skulle hon bara känna på magen, så sa hon nä vi får nog ta ett ultraljud här. Så hmmade hon, Ja det är som jag misstänkte när jag kände, bebisen ligger i säte! VA? Nä min bm kände ju på den den 5/3 ju då låg den med huvudet neråt och hade sjunkit ner.
Nä tydligen så har hon känt fel. Den ligger med huvudet upp. Ja de blir ju att avbeställa läkartiden på tisdag, för jag fick en ny tid, tidigare på tisdag på förlossningen för vändningsförsök.
SUCK. Ja varför ska något vara lätt när det kan vara svårt. Var ju helt inställd på att prata med läkare om igångsättning pga denna värken som jag knappt står ut med, så blir det så här.
Tur i oturen att jag inte fick något beslut, jag menar det hade ju kunnat gå hur illa som helst om dom ej märkt att den ligger i säte, akut kejsarsnitt vill man ju inte ha.
Så lyckas dom nu inte vända så får vi diskutera annat förlossningssätt.

Nåväl, nu kan det väl bara gå fint eller?

Ha en god lördag alla, det ska jag ha, min lilla älskling är hemma och hela familjen är nu samlad igen, men det var skönt med en natt utan vaknade av smågnyandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0