Här vänder det snabbt

Japp hade värkar hela natten iförrgår. Hade haft det från och till hela dagen, sen kom dom på natten jag drömde att jag födde och hade ont i magen, vaknade och hade kvar smärtan. På dagen skulle jag till BM Kollade allt då hade jag förhöjt blodtryck (vilket man tydligen får när man har värkar) Sen undersökte hon mig och sa att den var 0,5cm kvar av tappen och det va mjuka sidor och denna gången sa hon att hon kände att den låg med rumpan ner. Är du säker frågade jag, efter som hon sist sa att huvudet var nere och då var den ju i säte. Jodå det var hon. Nåväl jag skulle ringa direkt till förlossningen om värkarna blev värre eller ändrade karräktär, vilket dom gjorde när vi skulle vila då började det i ryggen. Ringde till förlossningen och dom ville kolla mig. Jag kom dit, allt såg bra ut inga värka då.Däremot fick jag skäll att jag inte kom in tidigare då bebisen ligger i säte så ville dom ju inte att jag skulle föda mitt i allt. Dom ville kolla med ultraljud hur lillen ligger. Det visa sig att att den VÄNT sig! Bebisen ligger med huvudet ner, så lycklig jag blev. Nu får den inte vända sig igen, men dom sa att den kan göra det fortfarande, men att dom gör ett ultraljud om jag kommer in med värkar, och att jag ska ringa och komma in innan värkarna börjar för mycket. Just det, min BM hade inte skrivit någoting om vad hon gjort, det stod att hon gjort ett ultraljud med det gjorde hon inte det stod inte att hon kollade mig varginalt men det gjorde hon ju.

På förlossningen sa dom att jag har Halva tappen kvar och att den är halvt uppmjukad, så jag är i en förfas, den kan komma allt från idag till 3 veckor framåt typ.

Igår va Alvin med Emma och Marcus när vi va inne, i natt har Alvin varit med faste Ulrika hemma hos farmor och farfar. Jag har sovit som en stock (men vaknat några gånger) Nu ska jag passa på att göra i ordning här, saknar pussar från min lilleman, men får ju träffa honom sen.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Åh vad skönt att bebis vänt sig :-) hoppas h*n stannar så nu ;-)
O snart är de ju dags. Hihi. Spännande. Snart får ni träffa ert lill* underverk o Alvin får träffa sitt syskon :-)

Svar: Ja det ska bli spännande, nu blir det långpromenader och så värkarna kan komma igång sen.
T-One

2013-03-28 @ 08:29:31
URL: http://nattstad.se/TeamCaz
Postat av: Sandra

Spännande Moa längtar efter sin nya kompis ❤

Svar: hehe ja vi får hoppas han är snällare och inte drar henne i håret som Alvin gör. Tänkte ju ta mig ner en dag i sommar då jag ändå ska spänndera en vecka eller något nere i skåne :)
T-One

2013-03-28 @ 20:14:48
URL: http://minbebis.com/blogg/mamsan/
Postat av: Sandra

Hihi ja precis. Ja då får ni ju köra in om här tycker jag. För ny gekås runda blir nog inte förrän efter sommaren och vi vill ju sniffa på liten.. Hihi

Svar: Ja de kommer jag absolut. Ja gekås efter sommaren låter som en bra plan :-D Oj sniffa bebis då får du hålla i mammagenen annars blir du nog sugen igen :-D
T-One

2013-03-29 @ 16:50:40
URL: http://minbebis.com/blogg/mamsan/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0