Inget positivt

Mår fruktansvärt dåligt, börjar bli en ond spiral känner jag. Att ha ont nästan hela tiden, så fort jag känner att detta kommer bli en bra dag så kommer smärtan, hinner inte gå upp ur sängen. Jag har fått ligga och sova nästan hela tiden jag varit hemma. Humöret orkar jag inte med längre för det blir bara värre och värre ju mer ont jag får. Kan jag ta ett par någolunda normala steg så blir jag glad, sen tar jag det tredje steget sen är jag tillbaka till ruta ett igen. Jag har varit hos sjukgymnast, hon kan inte göra så mycket, hon såg direkt problemet, och konstatera att det som tillkommit är muskelkramp, jag har alltså kramp från ryggmusklen ner över vänster rumpa och ner till foten konstant. Minsta lilla rörelse så krampar alla dessa muskler, hade redan ichias nerven i kläm på vänster sida sen v20 eller något och detta ger kaka på kaka då det klämmer åt även den nerven ännu mer. Sjukgymnasten vill även hon att jag borde få igångsättning så snart det går för att hon kan inte hjälpa mig så länge jag är gravid och det kan ta upp till 6 månader att bli återställd från nu och går det då ännu längre så tar läkningstiden och hjälpen ännu längre. Har nog bara klagat på bloggsidan nu dessa senaste gångerna, Men jag måste få skriva av mig, för min egen skulle, skriver inte här för andras skull utan för min egen, för att kunna gå tillbaka. Sen skriver jag inte allt om mig eller min familj här. Utan det som inte gör mig något att andra läser skriver jag här.

Nåväl ska prata med min barnmorska i morgon, både om detta och om min konstanta huvudvärk som hade uppehåll 2 veckor sen kommit tillbaka och dimman framför ögonen som jag får emellanåt.
Räknar ner nu. Mannen har fått vabbat nu ett par dagar så har haft honom hemma sen i fredags. Han har tagit hand om Alvin jag har ej kunnat bära honom, eller tagit hand om honom, bara sovit influensa och värk är ingen bra kombination.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Men fy vad jobbigt :-( Forstätt bara att kämpa, snart är det över. Hoppas bm går med på igångsättning för så ska ingen behöva må.
Usch, jag lider med dig :-(

Svar: Nä detta har varit en riktigt jobbig graviditet. Tyvärr inte Bm som går med på det utan man måste till läkare för utredning. Mindre än 2 veckor den lille e färdigutvecklad så tänker stå ut till det i vilket fall som.
T-One

2013-03-13 @ 21:18:14
URL: http://nattstad.se/TeamCaz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0